søndag den 30. oktober 2011

Alene Hjemme

Jeg har nu længe overvejet at flytte hjemmefra, men efter mange samtaler med far, blev vi enige om, at jeg ikke var parat til det. Jeg har selv været meget i tvivl, men jeg var så heldig at have muligheden for at prøve det i efterårsferien. Jeg boede med en af min fars venners søn Ilya i 7 dage og derefter 2 dage alene. Mine pligter var simple, sørg for der var rent, gå tur med hunden og selvfølgelig at forsørge mig selv og Ilya med et budget på 1000 kr. Jeg sagde farvel til far, Natasha og Phillip lørdag morgen. Ilya havde allerede været der i nogle uger, så jeg kendte ham rimeligt godt på det tidspunkt. Jeg sørgede for mad de første par dage med en STOR lasagne og i løbet af ugen, var det for det meste mig der kokkererede, da Ilya skulle på arbejde i hverdagene. Han spiste på arbejdet, så det gjorde det lidt nemmere med frokost. Han lavede også aftensmad en dag, hvor jeg lærte en lækker nem ret. Ift. hunden gik jeg mest med ham, men Ilya var også flink til at hjælpe til, specielt om aftenen hvis jeg var taget i byen. Det hele gik fantastisk, og det fik mig til at indse at bo alene ikke ville være det fedeste, men i stedet med en værelses kammerat. Ikke at jeg tror at jeg ikke ville kunne, men at det er hyggeligere (og nemmere for den sags skyld). Jeg er dog bekymret for at denne person ikke vil være ligesom Ilya, men uansvarlig og efterlade mig med alt det tunge stof, såsom regninger, madlavning og rengøring. Når jeg flytter hjemmefra (forhåbentligt snart) er der mange ting jeg skal have sørget for, fx at finde en god værelses kammerat og nogle samtaler med banken omkring regninger og lign. som jeg ikke har styr på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar