søndag den 25. september 2011

iPad klasse

På min årgang på Ørestad gym er der 14 klasser. 2 af disse klasser er kendt som "iPad klasser" altså at de har fået udleveret iPads til skoleundervisning og eget brug. Disse 2 klasser er 1. o og 1. c. Jeg er så heldig at gå i c klassen, så jeg sidder lige nu og skriver dette på min iPad. Jeg synes personligt at det er super fedt at have den, men jeg tænker dog på, hvordan det er muligt at en skole har råd til at forsyne alle lærene, og 64 elever med iPads, nå andre ikke engang har råd til at skifte kridt tavler ud med whiteboards, eller har lofte der krakelerer. Hvordan kan det være at regeringens fordelingspolitik går ind og favoriserer hovedstadsområdet bare pga. at de har flere borgere (stemmer). Det kan da ikke være rigtigt at vores landmænd som arbejder hårdt ikke får samme retigheder, som en kontorarbejder gør, bare af den grund at de lever i to forskellige områder. I mit seneste blog indlæg talte jeg om fejlkilder i det demokratiske og dette er en så en forlængelse af det. Vi siger altid at vi bor i et velfærds samfund og det gør vi hovedsageligt os, men selv Danmark er ike perfekt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar