onsdag den 13. juli 2011

Roskilde

Total kulturchok.... at gå fra Mexico, et sted hvor at man har en forhøjet respekt for kvinder, hvor man ikke kan være ude på gaden efter kl. 12 og alle taler spansk, til Roskilde Festival.
Jeg var jo knap nok kommet hjem før at jeg tog afsted, som sagt i tidligere blog kom jeg hjem fredag d. 24 og tog på roskilde d. 25. De ting man så der var virkelige så langt fra de ting som jeg har været vant til i Mexico, såsom kvinder der sætter sig hen i pishegnet og pisser, det ville være totalt utænkeligt derovre.
Udover det oprindelige kulturchok, gik det meget hurtigt for mig at vende mig til det, det var bare en ny type hverdag igen igen. Nå man har skiftet sin hverdag på så mange måder, som jeg har, så begynder det at blive en rutine om hvordan man tilpasser sig i de nye omgivelser og opfører sig derefter. Selfølgelig hvis at jeg tog til Kina eller lignende skulle jeg starte helt forfra med at lære og det tager selfølgelig tid, men på roskilde som ligger i danmark, hvor jeg i forstår tankegangen mere eller mindre, tager det ti minutter at komme mig over det oprindelige kulturchok. Jeg ved ikke om det er en god ting da jeg næsten aldrig får de der store øjeblikke som andre (specielt børn) får, men stadigvæk giver det mig store chancer at fordybe mig i den nye kultur og ikke fokusere alt for meget på forskellene.
Så til at vende tilbage til Roskilde, var det super fedt, specielt at arbejde der. Jeg fik utroligt meget ud af det da jeg skulle vide meget om pladsen for at svare på spørgsmål, skulle jeg jo selv finde ud af det først og det gav mig en general viden om alt på pladsen. Så mødte jeg også en del nye mennesker, som jeg stadigvæk snakker med :D
Alt i alt en fed oplevelse som jeg gerne vil opleve igen!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar