søndag den 31. juli 2011

Planlægning af Interrail

Langt og hårdt arbejde har det været at forberede hele europa turen. De ting som skulle gøres var; tog reservationer og hosteler.
Jeg begyndte allerede at planlægge 2-3 måneder før at det hele skulle finde sted. Reservationerne var nok det sværeste da man ikke kan gøre det på en hjemmeside. Vi skulle nemlig kun reservere pladser, ikke købe billetter, så jeg gik ind og så hvilket firma der samarbejdede med interrail og skrev dem en mail med detaljer over hvilke toge vi ville bruge osv.
Mens de var igang med at gennem arbejde det og reservere pladserne, var min værtsmor utroligt bekymret for at der overhovedet ikke var fremskridt. Hun blev ved med at fortælle mig at jeg skulle tale med dem, og jeg blev meget frustreret da jeg ikke kunne få beskeden igennem til hende, at de var igang og at vi bare skulle vente. Grunden til hendes bekymring var at hendes søn, Carlos, også skulle med og forståeligt nok, hvis det ikke skulle lykkedes at få alt i orden ville hendes søn ikke havde et sted at være i 3 uger. efter nogle uger fik jeg så en mail om at alt var i orden og at de ville blive sendt til Estland, da Carlos og Eric ville tage fra Talinn til Stockholm og derefter til København og havde brug for reservationer. Billeterne ankom i Danmark. Heldigvis var der ingen problemer med at købe nye reservationer og de var næsten samme pris.
Så var der hostelerne, her skulle der reserveres og betales 10% som reservations gebyr (de blev fratrukket senere) og ligesom med togene var der kaos i Monterrey med dette af de samme grunde. Vær gang at jeg kiggede på hosteler og fandt nogle gode var de næste gang allerede blevet reserveret, så da jeg endelig havde fået tilladelse af min far kunne jeg begynde at finde hostelerne.
Alt turistinfo fandt vi på spottet. Vi spurgte receptionerne i de forskellige hosteler og så så også alt det vigtigste i de forskellige byer, i betragtning af at vi i gennemsnit kun var i hver by 2 hele dage, og vi tog ud hver aften for at tage på diskotek eller bar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar