onsdag den 13. juli 2011

Eurorailing!

Mellem d. 14 og d. 26 er jeg på en europa tur med to Mexicanere. En af dem min værtsbror, den anden en udvekslings student som har været i Paris i et år.
De ankom allerede til Danmark d. 10 juli (som rent faktisk var før tid da der skete noget lort med togbilleterne) så jeg har de seneste dage vist dem rundt i København.
Nå ens venner fra Mexico er i Danmark kan man virkelige mærke de store forskelle mellem kulturene. Fx går de så ufatteligt langsomt!! Det er uhyggeligt. Vi kan gå på strøget med nogle af mine venner og os danskere bliver konstant nød til at stoppe op og vente på dem. Også bare attituden omkring livet er så fjern for vores. De tager alting med ro og nyder virkeligt nuet (hvis de ikke keder sig) mens at vi danskere har det med at hele tiden skal have planer og være på farten.
En ting som jeg både elsker og hader må nok være at ingen af mine venner fra danmark taler spansk, så jeg sidder ligesom en bro mellem dem og oversætter da folk tror at de taler om dem, hvis de taler et sprog de ikke forstår (det er for det meste sandt xD) men jeg føler mig virkelig som en tolk og det er lidt trist at danskerne sidder og snakker dansk mens mexicanerne snakker spansk.
Anywho, så tager vi til Berlin 0m nogle timer så det glæder jeg mig sq til!!!

Vi ses d. 26 juli Danmark!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar