tirsdag den 24. maj 2011

Onkel... Tante?? og om venne forhold

Her i Mexico er ens venner VIRKELIG gode venner, man kan altid stole på dem og ligegyldigt hvad der sker bliver man tilgivet... Hvis de virkelig er ens venner. Har haft en del personer som jeg troede var mine venner, som derefter ikke har taget kontakt til mig. De ting sker jo ikke kun i Mexico, men da der skal gøres meget for at besøge hinanden her, er det nemmere at glemme, hvis de ikke betyder en helveds masse. Jeg har dog været heldig at anskaffe mig en del gode venner (som sagt i tidligere indslag), og uden dem ville det være utroligt trist at bo her.

Dog føler jeg mig utrolig afhængig af dem... specielt dem med bil. Hvis jeg vil tage hjem til en ven, eller tage hen til indkøbscentret osv. bliver jeg nød til at tage en taxi. Efterhånden koster det mere og mere plus at der ikke altid er ledige taxier. Det er utroligt frustrerende at jeg ikke kan gå over til en vens hus, eller i det mindste cykle. Hvis man spørger de unge her i Mexico bemærker de det næsten ikke. Men idag, da jeg var hjemme hos Cesar, fandt jeg ud af at hans bils gearkasse var smadret og han ville ikke havde bilen indtil fredag. Han var DEPRIMERET!! Det er som man siger; man ved ikke hvad man har, indtil at man mister det :(

Udover det er der en "mærkelig" (for mig) vanne her. Alle de unge kalder deres gode venners mødre for tanter, og deres fædre for onkel xD. Det er stadigvæk svært for mig at finde ud af hvornår det passer ind korrekt og hvornår jeg burde sige "senora" (frk.). Men selvom jeg siger forkert har jeg altid mit trumpkort... "El es danés" (han er dansk) :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar