torsdag den 5. maj 2011

Fra Tuxtla Gutierrez til Lagunas til San Cristobal


Hej allesammen :D

Så er der kun 7 uger til at jeg sætter kursen mod Danmark.
I løbet af året har jeg rejst en del. Har været i Mexico City, Michoacan, Chiapas og Oaxaca. Min næste rejse bliver til halvøen Yucutan.

Chiapas og Oaxaca, som ligger i syden ved grænsen til Guatemala, besøgte jeg i påskeferien (14-25). I de 11 dage jeg var der boede jeg hos en veninde fra Finland, som hedder Petra, og hendes værtsfamlie. I Tuxtla (hvor hun bor) tog jeg for første gang en offentlig bus i Mexico :D. Jeg har ikke kunnet gøre det i Monterrey pga. usikkerhed. Vi kørte rundt i byen og så nogle forskellige steder, såsom et sted hvor vi kunne se hele byen, en park med en masse boder og forskellige indkøbscentre.

Efter nogle dage tog vi til Lagunas i bus med Petras værtsmor. Det tog fem timer... -.- . Da vi endelig ankom var det bagende varmt. Heldigvis var jeg så klog at putte solcreme på hver dag om morgenen, så jeg ikke blev brændt. I Lagunas, Oaxaca, boede vi med Petras mormor, tanter, kusiner, fætre og en anden udvekslings student fra Schweiz som hedder Nuria. I Lagunas bor der ca. 4000 mennesker, så der er virkeligt intet at lave!!! der er en pool, en bakke og is :D det er alt der er. Der var vi så nogle dage uden at lave det store, dog var det dejligt at slappe af og nyde det gode vejr.

Før vi tog hjem til Tuxtla, tog vi til en strand i Chiapas. Vandet var stille, mudret og utroligt varmt. Men det var super fedt at få lov til at se stillehavet :).

Efter en dag tog vi så hjem til Tuxtla. Vi gik tidligt i seng fordi vi skulle ud af døren kl. 7:00. Petras værtsfar, Julian, er en baseball træner for et professionelt hold (dog ikke særlig kendt) og de skulle spille i San Cristobal. Så vi vågnede tidligt og smuttede over til en bus som ville køre os, sammen med holdet, til San Cris. Da vi ankom Petra, Nuria og jeg på noget sightseeing. Vi fandt det hus hvor min værtsfar, Carlos, boede i da han var lille. Vi besøgte et markedsplads og nogle kirker. San Cristobal er en turist by så der er massere af ting at se.

Da jeg fløj tilbage til Monterrey, skulle det første fly lette kl. 12:45. Det blev en time forsinket og jeg nåede ikke mit andet fly. Det resulterede i en masse ballade med bagage og ny flybillet. Jeg kom dog hjem, med en forsinkelse på godt 4 timer :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar