mandag den 21. februar 2011

Politi?? Politi!!!

I lørdags havde jeg en lidt anderledes oplevelse.
Dagen startede med at nogle af mine venner og jeg tog over til en restaurant for at se en fodboldkamp, mellem "Tigres" og "Rayados" (lidt ligesom "Brøndby" og "FCK"). Vi havde det super sjovt, og da kampen var færdig tog mig og Cesar over til hans hus. Kl. ca. 9:00 smuttede vi over til mine gode ven Claudios 17 årige fødselsdags fest. Der var live band, omkring 40 mennesker og en del fulde mennesker. Kl 9:40 kørte en koloni politibil forbi, uden at stoppe eller noget. Kl. 10 kørte min værtsmor og værtsfar forbi (de havde været på besøg hos noget familie) for at sige hej til mig og mine venner (de er super tætte). De tog så afsted lidt efter.
Indskud: I løbet af de seneste år er Monterrey blevet mere og mere usikker. Derfor bliver fester for det meste holdt i private hjem. Denne fest var udenfor.
Ca. 30 min. efter mine værtsforældre var taget afsted kom der en politivogn kørende, og mig, som ikke er vant til hvordan man reaktionerer når en politibil køre hen mod dig i Mexico, tænkte følgende: "Hvorfor kommer der en politibil kl 10:30 i en koloni? DER ER EN POLITIBIL!!!" Hvorefter jeg ser at to betjente hopper ned fra vognen og alle de unge begynder at løbe hen mod garagen. Jeg af ren refleks følger efter massen.
Der blev "anholdt" 4 mennesker (inklusiv 1 pige), 3 af dem mine venner. Heldigvis slap de afsted med at miste 600 pesos og en gammel telefon udem SIM-kort.

2 kommentarer:

  1. Min værtsmor blev fornærmet over korruptions tingen jeg skrev, så derfor har jeg fjernet den del. Dispulpeme ma.

    SvarSlet