torsdag den 7. oktober 2010

Religion

I min klasse er vi ca. 22 elever og 5 af os er IKKE katolske.
for nogle dage siden i hvad jeg ville kalde "klassens time" (40 min. hver morgen (på spansk: titularidad)) blev vi vist en film, hvor der var en hel masse billeder, med folk fra min skole, med hjemmelavet t-shirts. t-shirstene var hvide med et fredssymbol i de mexicanske farver. Efter ca. 10 billeder med sentimental musik i baggrunden kom der et billed med Guadalupe (den latin amerikanske version af jomfru maria) og derefter et til og et til. Jeg forstod ikke det hele, dog forstod jeg budskabbet; at kristi lys skinner på alle gode mennesker (specielt fredselskende mexicanere xD). derefter blev vi bedt om at skrive på et lille kort hvad vi kan gøre i PREPAUdeM (prepa de universidad de monterrey ( min skole)) for at kristi lys kon skinne kraftigere på os.
derudover blev vi igår givet en lille pose med nogle træ perler i forskellige farver, nogle mindre i plastik som var sølvfarve, en elastisk snor og et kors i samme farve som perlerne med en tegnet jesus på. vi blev derefter bedt om at lave det til en rosenkrans så vi kan bé til gud.
idag i titularidad blev alle bedt om at gå over i kapellet for at be, hvis vi ikke gad kunne vi gå over på biblioteket. jeg valgte at gå over i biblioteket. Det var jeg så den eneste der valgte at gøre. De 4 andre ikke religiøse elever valgte at gå over i kapellet "da det er nemmere at sove der". Netop lige præcis derfor valgte jeg biblioteket xD

1 kommentar:

  1. Boy, you are gonna rot in Hell if you dont believe in the savior! No se puede dormir en la bibilioteka. Tienes que estudiar tu espanol! :)

    Estoy muy orgullo de ti! tu Papa

    SvarSlet