torsdag den 19. august 2010

i tirsdags havde vi Philosophi, og jeg fik et kæmpe kulturchok!!
vi var opdelt i 5 grupper og vi skulle tale om hver vores problemstilling. min gruppe skulle besvare spørgsmålet "Hvorfor er det ikke accepteret at homoseksuelle bliver gift i størstedelen af Mexico?" med 2 GODE begrundelser. Den første grund var pga. kirken i Mexico ikke accepterer det og da kirken fylder meget i manges liv er det en selvfølge. den anden grund, som jeg ikke var med til at "diskutere" (kan ikke finde et bedre ord) da de talte spansk, var fordi det ville være dårligt for ungdommen i Mexico at se homoseksuelle der er gift. HVAD?!. jeg var forbløffet over mine klassekammerater alle var enige, men endnu mere overasket at min lære var 100% enig!! hvad sker der for objektivitet her i landet.

3 kommentarer:

  1. Old prejudices die hard! Not long ago women were not considered worthy of voting rights. Progress is inevitable and must be fought for, but remember "when in Rome..." I am glad I raised a son who is open minded and tolerant.

    SvarSlet
  2. When in Rome - do as Romans do. The point is to adjust and integrate into the society that you enter. Dont change your values, but be sensitive to those of the locals.

    SvarSlet